vasárnap, szeptember 08, 2013

szilvalekvár receptek és a bizonyíték



csokoládés-vörösboros szilvalekvár:
készült:
6 kg szilvából
fél liter vörösborból
10 dkg 74%-os feketecsokiból + 2 evőkanál kakaót adtam hozzá, mert kevésnek találtam a csokit a szilva mennyiséghez

elkészítése:
a bort a vége felé, a csokit a legvégén adtam hozzá. a kettő között turmixoltuk, de miután már lezártuk a szilvát.

fahéjas-rumos szilvalekvár:
készült:
7 kg szilvából
2 dl rumból
és valamennyi fahéjjal ízesítettem

elkészítése:
kb 3 rúd fahéjat a kezdetektől a szilvával főztem, a vége felé még tettem bele őröltet is, s a rumot. ezt nem turmixoltuk.

mindkettőt száraz dunsztba raktuk, fejjel lefelé, amíg ki nem hűltek a lekvárok.
marha finom lett mindegyik, már csak vendégeket várok... (módjával) ;-)

Nincsenek megjegyzések: